torsdag 17 januari 2008

Det flygande marsvinet - eller Gud hör bön

En jobbarkompis berättade en historia från radio. Det var Karlavagnen som sände önskade repriser på inslag. En underbar historia.

Har ni hört historien om Einars marsvin. Grabbarna lekte med sitt lilla marsvin. Det känner jag igen sedan mitt eget marsvin under uppväxten. Pelle hette mitt marsvin. Han fick vara med om mycket bla. åka runt på min modelljärnväg.

Men de här grabbarna i radioprogrammet var mycket kreativa och konstruerade en fallskärm till Einars marsvin.

Fallskärmsturen från tiovåningshuset för marsvinet blev inte som planerat en vindpust fångade marsvinet och han flög in över Stockholm....grabbarna undrade hela livet vart marsvinet tog vägen...

....den lilla flickan som bad varje kväll. Hon hade ett tillägg..och du Gud glöm inte att jag vill ha ett marsvin.

När hon en dag stod på hötorget i Stockholm så kom något ner i från skyn i fallskärm.

Ett marsvin.


En historia som är sann. Vill du höra den från början så lyssna på radio....
Karlavagnen
onsdag 16 januari 2008 21:40
KARLAVAGNEN 15 ÅR Lisa Syrén tar er med mot midnatt.
Du får bläddra lite i inspelningen, lyssna på del 2 21:50 eller lyssna på hela programmet


Intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar